14 Ekim 2011 Cuma

Patent davalarından sonra marka tescilinin önemide twitter ile ortaya çıktı

Bilişim ve teknoloji dünyasındaki patent davalarından haberi olmayanlara artık uzaylı gözüyle bakılırken , şimdi de büyük firmalar markalarını koruma altına alma çabalarıyla karşımıza çıkıyor.
Sosyal medya devlerinden Twitter'ın en çok kullanılan “tweet” kelimesinin marka tesciline sahip olmadığını biliyormuydunuz? Tweet kelimesinin marka tescili Twitter kullanıcılarının reklam geliri elde etmesine aracı olan Twittad adlı firmada bulunuyor.

2008 yılında “Let your add meet tweets” sloganını kullanan firma slogandaki tweet kelimesinin marka tescilini yaptırmak için başvurmuş ve marka tescili firmaya verilmiş.

Bir yıl geçtikten sonra durumu anlayan Twitter iki kere tweet kelimesinin marka tescilini almak için başvurmuş ama iki başvuruda reddedilmiş.Twitter bunun üzerine konuyu mahkemeye taşıyarak tweet kelimesinin marka tescil haklarının kendilerine verilmesini istiyor.

Henüz sonuçlanmayan davada Twitter' ın mutlu sona yakın olduğu söyleniyor.Twittad ile anlaşma zemini arayan Twitter tweet kelimesinin marka tescilini almak için firmayı ikna etmeyi başarmış gözüküyor.

Twittad’ın 32 yaşındaki yöneticisi James Eliason her şeyi marka tescili ve patent ile korumalıyız sözleriyle bu konunun ne kadar önemli olduğunun mesajını veriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder